Er zijn een paar oorzaken waarom een transactie niet reageert op een automatische koppeling:
• Na verloop van tijd is het tegenrekeningnummer gewijzigd. OnView weet dat niet en er moet opnieuw een automatische koppeling gelegd worden.
• Na verloop van tijd is de omschrijving gewijzigd. OnView weet dat niet en er moet opnieuw een automatische koppeling gelegd worden.
• Er zijn andere automatische koppelingen die voorrang krijgen. Bijvoorbeeld een koppeling op hetzelfde tegenrekeningnummer zonder omschrijving. OnView pakt mogelijk die andere koppelingsregel. Deze moet echter eerst verwijderd worden alvorens de nieuwe regel kan gaan werken.
D.m.v. 'Koppelbeheer' kun je inzicht krijgen in eerdere automatische koppelingen op het moment dat je een nieuwe koppeling gaat leggen. Op deze manier geven we duidelijkheid over de manier waarop automatische koppelingen werken en het beheer ervan vereenvoudigen. Meer over koppelbeheer lees je in dit artikel.
In dit artikel wordt het koppelen van transacties uitgelegd. Daarnaast adviseren wij je om het vinkje 'Alleen met dit bedrag' alleen aan te vinken wanneer dit nodig is. Vaak is alleen een koppeling op tegenrekening al voldoende. De omschrijving wordt dan nog gebruikt om transacties te rubriceren van bijv. de belastingdienst. Het bedrag wordt meestal alleen gebruikt wanneer van diverse transacties het tegenrekeningnummer en omschrijving hetzelfde zijn maar enkel het bedrag anders is.
Vink je standaard 'Alleen met dit bedrag' aan, ben je er dan van bewust, dat met 1 cent afwijking, desbetreffende transactie niet gekoppeld wordt.