Mail vanuit OnView komt niet aan bij de ontvanger (betreft spf record)

2 min. leestijdlaatste update: 09.16.2024

Via instellingen kunnen de eigen mailservers gebruikt worden om mail te versturen. Dit is de meest betrouwbare manier. We adviseren je deze methode van verzending te gebruiken. Wanneer je dit niet gebruikt dan versturen wij vanuit de OnView servers de mail namens jou. Niet iedere ontvanger accepteert deze manier van verzending. Wij zijn tenslotte niet bekend als verzender uit jouw naam. Hoe je je eigen mailserver kunt koppelen lees je in dit artikel. 

De mail komt niet bij de ontvanger aan: Wanneer een e-mail niet aankomt bij de ontvanger, dan komt dat omdat OnView i.o.v. je een e-mail verstuurd. M.a.w. in naam van jou verstuurd OnView een e-mail. De mailserver van de ontvanger controleert daarom of de afzender wel gerechtigd is om de e-mail te versturen vanuit de server. Dit gebeurt door middel van een txt DNS record, het SPF record. Hierin staan de adressen vermeld van de email servers die rechten hebben om email onder uw domeinnaam te versturen.

De OnView gebruiker dient het volgende uit te voeren:
Geef aan uw hosting partij of website beheerder door dat u graag het volgende opgenomen wilt hebben in het spf record 'include:_spf.onview.nl'

Een voorbeeld van een spf record: 'v=spf1 a mx a:mail.uwdomein.nl include:_spf.onview.nl -all'

of minder strikt 'v=spf1 a mx a:mail.uwdomein.nl include:_spf.onview.nl ~all'

De bijlage van de mail komt niet bij de ontvanger aan: Komt wel de mail aan, maar niet de bijlage, dan komt dit door de inbox instellingen bij de ontvangende partij.

Was dit artikel nuttig?