Herberekenen: Als de bank geen saldo meegeeft maar wel transacties

1 min. leestijdlaatste update: 09.18.2024

Geen saldo maar wel transacties

Mijn ING en Rabo-particulier rekeningen geven bij inlezen van transacties via een CSV-bestand GEEN saldo mee. Er zijn wel transacties ingelezen via een CSV-bestand. Als OnView een Ankersaldo krijgt aangereikt, kan het systeem op basis van de ingelezen transacties het juiste saldo verloop bepalen. 

Herberekenen kan meerdere malen uitgevoerd of gecorrigeerd worden. 

Ankersaldo ingeven

  • Ga naar het menu 'Rekeningen' in het dossier.
  • Klik op het saldo van de betreffende bankrekening.
  • Klik op de knop 'Herberekenen'.



Zoek een saldo als Ankersaldo op een bankafschrift of in het internet portaal van de bank.

  • Geef bij herberekenen het volgende in:
    • De datum van het 'anker' saldo;
    • Is het 'anker' saldo van het Begin- of Einde van de dag;
    • Het 'anker' saldo van het bankafschrift;
    • Herberekenen voor en/of na deze datum aan- of uitvinken.

(LET OP: Wanneer je de optie 'transactie bewerken' aan hebt staan, wordt met handmatige transacties de foutgevoeligheid op het saldo groter. De functie 'Herberekenen' wordt ook foutgevoeliger hier door).

Was dit artikel nuttig?