Auto acties
Auto acties zijn acties die automatisch door OnView worden gegenereerd. De instellingen voor auto acties vind je als beheerder rechtsboven bij 'Instellingen'.
Open dan het uitklapmenu 'Basisgegevens' via het driehoekje en open vervolgens het menu-item 'Workflow', kies tabblad 'OnView acties'.
Het maken van auto acties in OnView gebeurt op 2 manieren.
OnView maakt zelf een Auto actie aan:
Aan het OnView-icoontje en de widget 'OnView Acties' op het dasboard zie je of de actie automatisch gegenereerd is door OnView.
- Boedelbeschrijving maken: De auto actie wordt gemaakt, wanneer er bij een dossier een datum voor de boedelbeschrijving ingevuld wordt. Deze actie verdwijnt zodra het een Rechtspraak-dossier wordt. Je ontvangt dan acties herkenbaar aan het Rechtbank-icoon.
- Actie aanmaken wanneer een kind 18 jaar wordt: De auto actie wordt gemaakt, wanneer er in het dossier een kind is dat 18 jaar wordt.
- Actie aanmaken wanneer een king jarig is: De auto actie wordt gemaakt, wanneer er in het dossier een kind (bijna) jarig is.
- Identificatie vernieuwen: De auto actie wordt gemaakt, wanneer er in het dossier bij menu-item 'cliënt', bij het tabblad 'Identificatie' een verloopdatum aan het ID-bewijs wordt toegevoegd.
- Einddatum beschikking: De auto actie wordt gemaakt, wanneer er in het dossier bij uitklapmenu 'Cliënt' - menu-item 'Rechtbank', in het tabblad 'Rechtbank' ook een einddatum voor de beschikking is ingevoerd.
- Rekening en verantwoording maken: De auto actie wordt gemaakt, wanneer er in het dossier bij uitklapmenu 'Cliënt' - menu-item 'Rechtbank', in het tabblad 'Rechtbank' een beschikkingsdatum is ingevoerd. Let op: Het BM nummer moet dan wel ingevuld zijn. Deze actie verdwijnt zodra het een Rechtspraak-dossier wordt. Je ontvangt dan acties herkenbaar aan het Rechtbank-icoon.
Van deze auto acties kan je via de Instellingen bepalen hoe ver vooraf de actie op uw dashboard en in het dossier moet verschijnen.
Gekoppelde Rechtspraak-dossiers krijgen vanuit de Rechtspraak automatisch acties in een dossier. Deze zijn te herkennen aan het rechtbank-icoon.
De gebruiker kan zelf Auto acties aanmaken:
Door een Workflow toe te voegen aan je bedrijfsprocedures is het mogelijk om automatische (terugkerende) acties aan te maken.
Dit kan via Instellingen - Basisgegevens - Workflow.
Lees hiervoor de uitgebreide handleiding Workflow.